زنگ تخفیف آخر سال با ۵۰٪ تخفیف!
دیتاسنتر ابر باران : شرکت فناوران اطلاعات ابر باران
تلفن : 08632274141
زنگ تخفیف آخر سال با ۵۰٪ تخفیف!

ویژگی های دیتاسنتر ابرباران

برخی از ویژگی های دیتاسنتر ابرباران

یک دیتاسنتر استاندارد برای ارائه خدمات پایدار و امن به مشتریان خود باید ویژگی های بسیاری داشته باشد که در این مقاله سعی کردیم بخشی از ویژگی های مرکزداده ابرباران را برای شما معرفی کنیم.

قبل از هر چیز باید گفت که سیاست ما پیشرفت همیشگی در مسیر توسعه و به‌روز بودن تجهیزات و استراتژی های نگهداری از نظر بستر زیرساختی خواهد بود. با برخی از ویژگی های ما به زبان ساده آشنا شوید:

محل قرارگیری سالن اول و دوم ابرباران در استان مرکزی شهر اراک است که مهم ترین ویژگی اراک نسبت به شهر تهران قرارگیری در خط سفید زلزله است که یکی از اساسی ترین رکن های انتخاب محل قرارگیری یک مرکز داده درنظر گرفته می‌شود و از نظر دسترسی دیگر شهر ها به اراک با توجه به موقعیت مرکزی این شهر و یک شاهراه مهم ارتباطی بین شمال و جنوب کشور دسترسی پذیری را آسان‌تر خواهد کرد.

منبع انرژی در یک سالن مرکز داده برای تامین برق سرور های و تجهیزات شبکه و تامین برق برای سیستم های تهویه و خنک کننده سالن استفاده میشود و از این روی بسیار اهمیت ویژه ای دارد چرا که درصورت اختلال در تامین انرژی برای سیستم خنک کننده یا سرور ها علاوه بر امکان آسیب فیزیکی به سخت افزار های استفاده شده موجب خواهد شد تا سرویس دهی دچار اختلال شود و از آنجایی که آپتایم ضمانت شده حداقل باید ۹۹.۹۷ درصد باشد منبع انرژی و تامین برق پشتیبان بسیار اهمیت ویژه ای دارد.

تمامی شبکه انرژی سالن های ابر باران مجهز به یو پی اس های آنلاین و ژنراتور دیزل هستند تا در صورت هرگونه اختلال و قطعی در شبکه اصلی برق ابتدا منبع انرژی بدون قطعی روی یو پی اس ها و برق باتری رفته تا ژنراتور وارد مدار شود و سپس ژنراتور دیزل مرکز شروع به فعالیت خواهد کرد تا در زمان قطعی برق کلیه تجهیزات مرکز هیچ اختلال یا نوسان برقی را تجربه نکنند.

امنیت به دو دسته امنیت و نظارت فیزیکی و امنیت نرم افزاری تقسیم بندی میشود.

سالن های ما مجهز به نگهبان ۲۴ ساعته فیزیکی همچنین سیستم دوربین مدار بسته با قابلیت تشخیص چهره افراد درحال تردد و درب ورود و خروج اصلی ایمن شده با رمز دیجیتالی میباشند تا ابتدا از ورود هرگونه فرد یا افراد متفرقه به سالن جلوگیری شود و فعالیت تمامی افراد حاضر در سالن ها نیز زیر رصد دقیق و دائمی باشد.

امنیت نرم افزاری برعهده اتاق N.O.C است که به صورت ۲۴ ساعته با شیفت های کاری متقاوت درحال بررسی و رصد و کنترل ترافیک رفت و برگشتی به مرکز داده هستند.

تجهیزات بروز:

استفاده از سرور های به‌روز هم راندمان پردازشی بالاتری ایجاد میکند هم امکان به‌کارگیری فضا های ذخیره سازی سریع NVMe موجب می‌شود. تمامی سوییچ ها و روتر های تهیه شده در ابرباران دارای پارت نامبر های بروز از نظر بازه تاریخ مصرفی تجهیزات شبکه هستند و سرور های استفاده شده از برند HP به صورت NEW از نسل های ۸ و ۹ و ۱۰ می‌باشند که با نظارت خاصی خریداری و نصب میشوند چرا که متاسفانه سخت افزار های ریفر در بازار بسیار زیاد شده و سخت افزار های ریفر امنیت و کارایی سرور ها را پایین می‌آورند.

پهنای باند :

میزان پهنای باند مهم است! چرا که هرچه محدودیت کمتری نسبت به تامین پهنای باند در یک سالن مرکز داده باشد قدرت مقیاس پذیری بیشتری به آن خواهد داد. پورت ورودی ۱۰۰ گیگابیتی دیتاسنتر ابر باران که در فاز اول ۴۰ گیگ آن به بهره برداری رسیده است توان پهنای باندی قابل قبولی را به عنوان یک مرکز‌داده خصوصی غیر متمرکز در تهران به شما خواهد داد.

 

در ادامه به صورت کوتاه به دیگر ویژگی های خدمات خود خواهیم پرداخت:

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته تیکتی و تلفنی برای واحد فنی به صورت شیفت های مجزا
  • مجهز به سیستم‌های هوشمند اطفاء حریق با گاز FM200
  • دارای فیبر اختصاصی
  • مجهز به پست برق اختصاصی و برق اضطراری
  • ارائه خدمات کولوکیشن
  • سیستم کنترل تردد
  • ارائه خدمات تخصصی متنوع بدون نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان سازمان‌ها در محل
  • کف کاذب استاندارد با سیستم کولینگ از کف به سقف
  • و….

امیدواریم این مقاله کوتاه و ساده برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع رایانش ابری(cloud computing)چیست؟
انواع رایانش ابری(cloud computing) چیست؟ وقتی صحبت از رایانش ابری(cloud...
معرفی دستورات مفید در GNU/Linux
مقدمه: در این مقاله، با مجموعه‌ای از دستورات مفید در...
مقدمه ای بر ذخیره سازی کلان داده
‌جهان در حال تغییر است و نیازهای ذخیره سازی داده‌...